Alles over huren en wonen

Onderhoudsklachten

Heeft u onderhoudsklachten en doet de verhuurder er niets of onvoldoende aan, neem dan contact op met het huurteam. Een telefoontje en zij komen de klachten bij u opnemen. Zij helpen u vervolgens met het  schrijven van een brief of het starten van een procedure bij de Huurcommissie. Dit kan leiden tot een tijdelijke huurverlaging (totdat de klachten verholpen zijn). De diensten van het huurteam zijn kosteloos. Heeft u zelf al brieven geschreven naar de verhuurder, neem deze dan mee naar de afspraak. De contactgegevens en spreekuurtijden vindt u op deze pagina.

Naar de rechter
Soms zijn de klachten zo ernstig dat de weg via de Huurcommissie te lang duurt, of niet tot het gewenste resultaat leidt. In dat geval kunnen de medewerkers u eveneens ondersteunen bij het starten van een procedure bij de kantonrechter.

Is het ingewikkeld, dan kan er worden doorverwezen naar een advocaat. Indien u aan de gestelde voorwaarde voldoet kunt u gebruik maken van het Emiel Blaauw proceskostenfonds (EBF). Als u hier een beroep op doet worden de gemaakte kosten zoals het griffierecht en dagvaardingskosten uit dit fonds betaald. U krijgt dan ook een advocaat toegewezen die bij het EBF is aangesloten.