Alles over huren en wonen

Onderhoudsklachten

Heeft u onderhoudsklachten en doet de verhuurder er niets of onvoldoende aan, neem dan contact op met het huurteam. Zij kunnen de klachten bij u komen opnemen, u helpen met een brief schrijven en/of een onderhoudsbijeenkomst voor u te starten bij de huurcommissie. De huurcommissie bekijkt of de verhuurder het achterstallig onderhoud moet repareren. De diensten van het huurteam zijn kosteloos. Heeft u zelf al brieven geschreven naar de verhuurder, neem deze dan mee naar de afspraak.

In de onderstaande onderhoudsfilm wordt ingegaan op wat de huurder en wat de verhuurder globaal moeten repareren. Hiermee krijgen huurders een goed beeld van wanneer zij iets zelf moeten repareren of wanneer ze de verhuurder kunnen bellen.

Naar de rechter
Soms zijn de klachten zo ernstig dat de weg via de huurcommissie te lang duurt, of niet tot het gewenste resultaat heeft geleid. In dat geval kunnen de medewerkers u eveneens ondersteunen bij het starten van een procedure bij de kantonrechter.

Is het ingewikkeld, dan kan er worden doorverwezen naar een advocaat. In veel gevallen is er dan ook de mogelijkheid om een beroep te doen op het proceskosten fonds voor gemaakte kosten als griffierecht en dagvaardkosten.

Huurteam Oost kunt u bereiken op telefoonnummer 020-4620330.
U kunt ook een mailbericht versturen via het reactieformulier.

Het huurteam zal nooit stappen ondernemen zonder uw toestemming.