Alles over huren en wonen

Onderhoudsklachten

Heeft u onderhoudsklachten en doet de verhuurder er niets of onvoldoende aan, neem dan contact op met het huurteam. Zij kunnen de klachten bij u komen opnemen, u helpen met een brief schrijven en/of een procedure met u starten bij de huurcommissie. De diensten van het huurteam zijn kosteloos. Heeft u zelf al brieven geschreven naar de verhuurder, neem deze dan mee naar de afspraak.

Het huurteam in de binnenstad werkt op afspraak en heeft 3 vestigingen. Klik hier voor de contactgegevens.

Naar de rechter
Soms zijn de klachten zo ernstig dat de weg via de huurcommissie te lang duurt, of niet tot het gewenste resultaat leiden. In dat geval kunnen de medewerkers u eveneens ondersteunen bij het starten van een procedure bij de kantonrechter.
Is het ingewikkeld, dan kan er worden doorverwezen naar een advocaat. In veel gevallen is er dan ook de mogelijkheid om een beroep te doen op het proceskostenfonds voor gemaakte kosten als griffirecht en dagvaardingskosten.